ATTENTION: Please enable Javascript in your browser for full site functionality.
Skip to navigation Skip to main content Skip to footer

Alliance Healthcare Nederland

Maak nu de overstap naar Alliance Healthcare

Maak nu de overstap naar Alliance Healthcare

Alliance Healthcare Nederland

Efficiënte bedrijfsvoering als basis voor zorg

Alliance Healthcare Nederland is een grote marktspeler in een snel veranderende zorgmarkt. Met onze bedrijfsonderdelen vormen wij een veelzijdige organisatie in de totale farmaceutische zorgketen van producent tot consument.

Door deze unieke positie zijn we in staat de verschillende behoeftes van stakeholders binnen de keten te integreren en zo tot innovatieve oplossingen te komen. De gezondheid en welbevinden van de klant is onze verbindende factor. Het accent van de activiteiten van Alliance Healthcare Nederland verschuift steeds meer van distributie van geneesmiddelen naar een complete zorgverlening. Vanuit het hoofdkantoor biedt een team van professionals sturing en ondersteuning aan de verschillende bedrijfsonderdelen.

Wilt u onderdeel uitmaken van ons team op het hoofdkantoor in 's-Hertogenbosch of Veghel? Bekijk onze vacatures of stuur een open sollicitatie voor een functie bij ons hoofdkantoor of een van de andere bedrijfsonderdelen.

Dit zijn onze actuele vacatures

  • Product Owner SmartCare BI (fulltime / parttime in overleg, standplaats Den Bosch)
  • Sales Support medewerker 36 - 40 uur per week  (Locatie: Den Bosch)
  • Operational Excellence Lead  (Den Bosch, 40 uur)
  • Junior supply chain medewerker (voorraadmanagement) (32 uur per week) (Locatie: Den Bosch)

Product Owner SmartCare BI (fulltime / parttime in overleg, standplaats Den Bosch)

Het team SmartCare streeft iedere dag naar het enthousiast maken van haar klanten, de apothekers. SmartCare is ons antwoord op de snel veranderende omgeving van apotheken, draagt bij aan het leveren van kwalitatief goede farmaceutische zorg en een financieel gezonde apotheek. Een ICT-platform in eigen beheer stelt ons in staat de wensen van de gebruikersgroepen snel en flexibel te verwerken, data optimaal te beveiligen en om gezamenlijk te investeren in een toekomst vast model.

Ter versterking van de afdeling SmartCare zijn wij op zoek naar een enthousiaste en ambitieuze.

Product Owner SmartCare BI
(fulltime / parttime in overleg, standplaats Den Bosch)

Wat verwachten wij van jou?

  • In de functie van Product Owner BI ben je verantwoordelijk voor de optimale waarde creatie en vertaal je proposities naar specificaties en gebruikerswensen vanuit een vooruitstrevende visie.
  • Je accepteert (of weigert) de opgeleverde producten en bent verantwoordelijk voor de implementatie, uitrol en de continuïteit van de producten.
  • Je bent een belangrijke schakel tussen IT en apotheek. Je kunt zowel met IT’ers als met zorgaanbieders goed communiceren. Je bent in staat om een functioneel ontwerp te formuleren en over te brengen en tegelijkertijd snap je hoe de zorgaanbieder je product in de praktijk gebruikt en wat zijn belevingswereld is.
  • Je bewaakt de prestaties van de applicaties en software, registreert deze en rapporteert aan je manager, waarbij je direct verbetervoorstellen doet. Je stelt prioriteiten binnen de openstaande taken op basis van klant- en bedrijfswaarde en stuurt – op basis van data – op het continu verbeteren en versimpelen van het product en proces met een klantfocus.
  • Je maakt gebruikers enthousiast over je product door uitleg te geven. Tevens verzorg je demonstraties aan gebruikers, bijvoorbeeld op regiobijeenkomsten en Webinars.
  • Je betrekt experts op diverse onderwerpen om het interne proces goed te borgen en je vertegenwoordigt het bedrijf. Je stemt met belanghebbenden af; weegt verschillende belangen af zodat de juiste beslissing genomen kan worden en bereidt hen voor op aankomende releases. Je communiceert intern en extern over ontwikkeling, voortgang en oplevering van de productkenmerken. Je bent een echte teamspeler die graag samenwerkt aan een gezamenlijke visie en strategie.

Wie zoeken wij?
Wat breng je mee als Product Owner:

  • Je bent een teamspeler
  • HBO / WO-werk en denkniveau
  • Een achtergrond in de farmacie – farmaceutisch manager, apotheker of apothekersassistent plus is een pré
  • Ervaring met Apotheek Informatie Systemen
  • Ervaring met Business Intelligence (BI) – bij voorkeur met Qlik (Sense en/of View) en/of Power BI
  • Ervaring bij grote organisaties en/of retail is een pré
  • Product development en IT-development ervaring is een pré
  • Besluitvaardig, proactief en resultaatgericht
  • Kritisch, nauwkeurig, stressbestendig en zelf-startend
  • Gewend om te schakelen tussen belanghebbenden
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

Wat bieden wij?

  • Een gezellig team met een passie voor nieuwe technieken
  • Goede salariëring en secundaire voorwaarden
  • Opleidingen en trainingen
  • Doorgroeimogelijkheden

Geïnteresseerd?
Voldoe je aan bovenstaand profiel en is je interesse gewerkt? Reageer dan door jouw motivatiebrief en cv te sturen middels de volgende link:
 

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Arjan Verreijen (Hoofd Business Intelligence, Innovatie en SmartCare) per mail via Arjan.Verreijen@alliance-healthcare.nl.

Alliance Healthcare Nederland is onderdeel van Walgreens Boots Alliance (WBA), een wereldwijd actieve farmaceutisch gedreven onderneming die zich richt op gezondheid en welzijn. WBA is actief in meer dan 25 landen met 12.900 verkooppunten, heeft ongeveer 370.000 werknemers en beschikt over meer dan 340 farmaceutische distributiecentra die meer dan 180.000 apotheken en andere zorgverstrekkers bedienen.

In de Nederlandse organisatie werken ca. 1900 medewerkers bij Alliance Healthcare, Boots apotheek, Alphega apotheek, Alcura Apotheek, Manufacturer Services, Spits, Alloga, Stephar en PraQtijkPlus.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

 

Sales Support medewerker 36 - 40 uur per week (Locatie: Den Bosch)

Voor het hoofdkantoor in ‘s-Hertogenbosch zijn wij per direct op zoek naar een

Sales Support medewerker
36 - 40 uur per week

In deze functie werk je nauw samen met tien directe collega’s van het knowledge center purchase. Het knowledge center maakt onderdeel uit van het Customer Contact Center, waar je samenwerkt met ongeveer 30 gedreven collega’s.

In deze sales support functie ben jij de verbindende factor tussen onze klanten, onze leveranciers en de interne organisatie. Je bent verantwoordelijk voor:

  • het contract prijsbeheer,
  • Het vastleggen van informatie in ons systeem,
  • Het opstellen van rapportages en analyses,
  • Het doorgeven van  informatie over prijzen en uitleg aan de klant en
  • het ondersteunen van onze accountmanagers in de breedste zin van het woord. Het klantcontact gebeurt veelal via mail en telefoon.


Wat heb je daar voor nodig?
Je hebt een afgeronde MBO/HBO opleiding aangevuld met werkervaring in een sales support functie. In deze functie is het belangrijk dat je proactief bent, je initiatief neemt en zelfstandig kan werken. Het wordt erg gewaardeerd als je met verbetervoorstellen komt. Je bent stressbestendig, je leert snel en ziet snel verbanden. Daarnaast beheers je de Nederlandse taal uitstekend en de Engelse taal goed. Bij voorkeur heb je een goede kennis van SAP en Excel omdat je daar dagelijks mee werkt.

Wat krijg je daarvoor terug?
Een afwisselende functie, geen dag is hetzelfde. Je krijgt veel vrijheid en bent verantwoordelijk voor je eigen job. Elke ochtend start je met een kick-off met je directe collega’s om te kunnen sparren met elkaar. Je voelt je meteen welkom en je wordt erg gewaardeerd door collega’s en je leidinggevende. De klant staat voorop en samen met het team doen we er alles aan om onze klanten een goede service te verlenen. Een salaris tussen de €2.500,- en €2.900,- bruto per maand, afhankelijk van je ervaring. Daarnaast hebben we een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en een dertiende maand.

Geïnteresseerd?
Is je interesse gewerkt en voldoe je aan bovenstaand profiel? Stuur ons dan je motivatie en CV via deze sollicitatie link

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sjoerd Peters via 06-31639633.

Alliance Healthcare Nederland is onderdeel van Walgreens Boots Alliance (WBA), een wereldwijd actieve farmaceutisch gedreven onderneming die zich richt op gezondheid en welzijn. WBA is actief in meer dan 25 landen met 12.900 verkooppunten, heeft ongeveer 370.000 werknemers en beschikt over meer dan 340 farmaceutische distributiecentra die meer dan 180.000 apotheken en andere zorgverstrekkers bedienen.

In de Nederlandse organisatie werken ca. 1700 medewerkers bij Alliance Healthcare (groothandel), Boots apotheek (eigendomsapotheken), Alphega apotheek (franchise formule), Alcura Apotheek (new business), Manufacturer Services, Spits apotheek (baxtering), Alloga (logistieke dienstverlening voor de farmaceutische industrie), Stephar (parallel import/ export farmaceutische producten) en PraQtijkPlus (franchise voor apotheekhoudende huisartsen).

Meer informatie vind je op www.alliance-healthcare.nl, of op de partner websites; www.nl.boots.com, www.alcura-health.nl, www.alphega-apotheek.nl, www.alloga.nl, www.spitsbv.nl en www.praqtijkplus.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

Operational Excellence Lead (Den Bosch, 40 uur)

Ben jij de slimme en pragmatische verbeteraar die onze Operations afdeling naar een hoger niveau kan brengen. Ben jij in je element in een dynamische omgeving waar je met je collega’s iedere dag zoekt naar de optimale mix van plannen, realiseren en verbeteren. Dan zijn wij voor Alliance Healthcare op zoek naar jou:

Operational Excellence Lead
(Den Bosch, 40 uur)

Vanuit de vestiging van Alliance Healthcare in Den Bosch zorg je voor meerdere locaties dat de operatie continue verbeterd. Daarnaast is het belangrijk om actief aan de slag te gaan met KAIZEN en LEAN om verdere verbeteringen door te voeren. Je eerste focus zal liggen bij ons bedrijfsonderdeel Stephar in Krimpen aan de IJssel, waar GMP ompak werkzaamheden plaatsvinden. Deze zijn hoofdzakelijke ten behoeve van  im- en export van medicijnen.

Je pakket bestaat onder meer uit het continu verbeteren van de logistieke processen, benodigde data verzamelen en interpreteren, vormgeven en begeleiden van (systeem)optimalisaties.


Wie zoeken wij?

  • Projectleider: je initieert en voert landelijk projecten uit ter verbetering van Operations. Daarin werk je nauw samen met andere onderdelen binnen Alliance Healthcare
  • Ontwikkelaar/ verbeteraar: je bent in staat om kleine en grote verbeteringen door te voeren. Samen met je collega’s kijk je wat beter kan en zet je ideeën en plannen om in realisatie
  • Ambassadeur: je bent operational excellence in alles wat je doet. Je brengt je kennis, ervaring en enthousiasme over op diegenen waar je mee samen werkt.

Jouw kwaliteitscriteria

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Kennis van logistiek en productieplanning
  • Ervaring met maken, lezen en interpreteren van data en rapportages;
  • 3 - 5 jaar ervaring operational excellence en/of supply chain;
  • Goede kennis van Excel en Powerpoint voor analyses en presentaties.

 

Wat bieden wij?
Een afwisselende functie binnen Operations van Alliance Healthcare, waarin je de mogelijkheid hebt om je verder te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Alliance Healthcare heeft een sterke positie in de groeiende markt van medicijnen en groeit als organisatie. Wij bieden een goed arbeidsvoorwaardenpakket conform een eigen arbeidsvoorwaardenregeling.

Herken je jezelf?
Wordt jouw enthousiasme aangesproken door deze vacaturetekst? Aarzel dan niet en reageer via de sollicitatielink 

Heb je nog vragen?
Mocht je nog vragen hebben over de inhoud van de functie of wil je een nog beter beeld krijgen, dan kun je contact opnemen met Roeland van den Berg, Operations director op 06-28349199 of Erik Brouwer, HR Business Partner, op 06-43068454.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

Alliance Healthcare Nederland is bij uitstek de partner voor de gehele farmaceutische zorgketen, van producent tot consument. Door onze unieke positie zijn we in staat de verschillende behoeftes van stakeholders binnen de keten te integreren en zo tot innovatieve oplossingen te komen. De gezondheid en het welbevinden van de klant vormen daarbij onze verbindende factor. Van onze medewerkers vragen wij continu anticiperen en meebewegen in een turbulente markt. Authenticiteit, initiatief en groei zijn onze sleutelfactoren voor succes.

Alliance Healthcare Nederland is onderdeel van Walgreens Boots Alliance (WBA), een wereldwijd actieve farmaceutisch gedreven onderneming die zich richt op gezondheid en welzijn. WBA is actief in meer dan 25 landen met 12.900 verkooppunten, heeft ongeveer 370.000 werknemers en beschikt over meer dan 340 farmaceutische distributiecentra die meer dan 180.000 apotheken en andere zorgverstrekkers bedienen.

In de Nederlandse organisatie werken circa 1900 medewerkers bij Alliance Healthcare (groothandel), Boots apotheek (eigendomsapotheken), Alphega apotheek (franchise formule), Alcura Apotheek (patiënt support programma’s), SPITS apotheek (baxtering), Alloga (logistieke dienstverlening voor de farmaceutische industrie), Stephar (parallel import/export farmaceutische producten) en PraQtijkPlus (franchise voor apotheekhoudende huisartsen).

 

Junior supply chain medewerker (voorraadmanagement) (32 uur per week) (Locatie: Den Bosch)

Voor de afdeling Supply Chain Management zijn wij, per direct op zoek naar een

Junior supply chain medewerker (voorraadmanagement)
(32 uur per week) (s
tandplaats Den Bosch)

De functie
In de afwisselende functie van Junior supply chain medewerker maak je onderdeel uit van de afdeling Supply Chain Management. Je bent verantwoordelijk voor het juiste voorraadniveau de producten die we dagelijks leveren aan ziekenhuizen, apotheken en instellingen. Je bent de spil in het dynamische proces tussen de verschillende belanghebbenden binnen en buiten de Alliance Healthcare organisatie. Daarnaast lever je een bijdrage aan het continu verbeteren van onze processen en dienstverlening.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • In nauw overleg met de Service & Inventory Planning Analyst signaleren, beoordelen en opvolgen van dagelijkse demand exceptions voor zowel voorraad als niet-voorraad items.
  • plaatsen van dagelijkse bestellingen bij (interne en externe) leveranciers
  • Zorgdragen voor een tijdige en correcte uitlevering van bestellingen in overleg met leveranciers en Distributie Centra (Den Bosch en Meppel)
  • Opvolgen van de afgesproken levertijden voor orders en eventuele naleveringen in samenwerking met leveranciers en Distributie Centra
  • Opvolgen van vragen vanuit Customer Service via mail en telefoon
  • Voorkomen van excess voorraad in overleg met Sales en leveranciers
  • Proactief monitoren en opvolgen van items waarvoor de vervaldatum dreigt te verlopen met DC’s, sales en leveranciers
  • Deelnemen aan diverse cross functionele verbeter projecten en Kaizen events

Wie zoeken wij? Hij/zij:

  • MBO+ opleiding
  • Is in staat om nauwkeurig te blijven werken, ook onder tijdsdruk
  • Heeft goede kennis van Microsoft Excel en Outlook
  • Toont zelf initiatief en pakt zaken pro-actief op
  • Heeft een goede schriftelijke en mondelinge communicatie zowel binnen als buiten de organisatie.
  • Voertaal is Nederlands
  • Werkt graag samen in een team
  • Heeft een positieve instelling en geeft niet snel op

Wij bieden
Een afwisselende functie in een dynamische omgeving met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. De afdeling Supply Chain Management kent goede doorgroeimogelijkheden en de variatie en omvang van Alliance Healthcare biedt een grote diversiteit aan interessante functies.

Solliciteer!
Spreekt deze functie jou aan, reageer dan door jouw cv en motivatie naar ons te sturen via de sollicitatielink

Meer informatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Peter van den Tweel (manager Supply Chain) via 06-48891165.

Alliance Healthcare Nederland is een veelzijdig bedrijf in de farmaceutische zorgketen van producent tot consument. Als onderdeel van Walgreens Boots Alliance (WBA), zijn wij een internationaal leidend merk die zich richt op gezondheid en welzijn. WBA is actief in meer dan 25 landen met 13.100 verkooppunten in 11 landen, heeft ongeveer 400.000 werknemers en beschikt over meer dan 350 farmaceutische distributiecentra die meer dan 200.000 apotheken en andere zorgverstrekkers bedienen.

In de Nederlandse organisatie werken ca. 1800 medewerkers bij Alliance Healthcare (groothandel), Boots apotheek (eigendomsapotheken), Alphega apotheek (franchise formule), Alcura Apotheek (new business), Manufacturer Services, Spits apotheek (baxtering), Alloga (logistieke dienstverlening voor de farmaceutische industrie), Stephar (parallel import/ export farmaceutische producten) en PraQtijkPlus (franchise voor apotheekhoudende huisartsen).

Meer informatie vind je op www.alliance-healthcare.nl, of op de partner websites; www.nl.boots.com, www.alcura-health.nl, www.alphega-apotheek.nl, www.alloga.nl, www.spitsbv.nl en www.praqtijkplus.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!