Skip to content

Link to accessibility

 

 

Ben jij op zoek naar een baan in een dynamische omgeving, bij een internationaal bedrijf waar jij het verschil wilt maken voor apotheken, zorgverzekeraars én patiënten? Kom dan bij ons werken als

Commercieel manager Medische Hulpmiddelen
(36-40 uur)

Wat bieden wij?

Wij bieden een team met leuke collega's (ongeveer 80) in 's-Hertogenbosch en Meppel die iedere dag bezig zijn om voor patiënten de best mogelijke zorg te organiseren. Het team van Alcura maakt onderdeel uit van Alliance Healthcare waar zorg op diverse manieren vorm wordt gegeven binnen Nederland, maar ook ver daarbuiten. De dynamiek en veranderende markt maakt iedere dag tot een verrassende.

Om met Alcura de volgende stap te maken als medisch speciaalzaak dan wel zorg dienstverlener op het gebied van medische hulpmiddelen zijn we op zoek naar een enthousiaste, ondernemende én praktisch ingestelde collega die deel uit gaat maken van het Alcura business team in Nederland.

De functie kent marktconforme primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een lease-auto, bonusregeling en mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen. 

Wie zoeken wij?

Je hebt een HBO/WO opleidingsniveau en werk-/denkniveau, bij voorkeur in bedrijfseconomische richting. Je hebt bewezen kennis van, affiniteit met en begrip van de gezondheidszorg van Nederland en specifiek de markt van medische hulpmiddelen en de randvoorwaarden die gelden om in deze markt als leverancier en dienstverlener op te treden.

Je hebt een commerciële instelling en zoekt pro-actief de dialoog met klanten en stakeholders binnen én buiten je werkgebied. Je beschikt over aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van nieuwe en het verbeteren van bestaande proposities, het (bege)leiden van implementaties en de inzet hierbij van ICT. Bij voorkeur heb je ervaring met projectmatig werken in zowel consulting als lijnmanagement.

Je bent een zelfstarter én klantgericht. Je hebt de drive om te ondernemen binnen een grote organisatie en om daarbij iedere dag een kleine verbetering te realiseren. Je bent analytisch en conceptueel , maar ook zeker commercieel gedreven. De klant staat hierbij voorop.

Ook ben je in staat het grote geheel te zien, waarbij je beschikt over cijfermatig inzicht. Als commercieel manager beheer je de propositie rondom medische hulpmiddelen en ben je de drijfveer achter de groei die we als organisatie willen doormaken. Hierbij ben je volhardend en geduldig, maar ben je ook in staat om de organisatie te helpen in onderbouwde besluitvorming.

Bovenal ben je in staat mensen te verbinden en hebt een sterke ‘getting things done' mentaliteit. We zoeken een collega die ondernemend is, maar dat wel doet in samenwerking met zijn/haar directe collega's. Iemand die niet bang is ownership te nemen, maar wel de complexiteit van een internationale organisatie kan en wil overzien. Initiatief en verantwoordelijkheid nemen zijn hierbij van groot belang.

Je rapporteert in deze functie aan het Head of Sales. Er wordt van je verwacht dat je in staat bent om een plan op te stellen, deze te leiden, na te jagen én te realiseren. Hierbij krijg je de ruimte en ligt met name het initiatief bij jou om het succes van Alcura te vergroten. Natuurlijk is een goede begeleiding en ondersteuning aanwezig en kun je rekenen op een gemotiveerd team die er samen met jou voor wil gaan.

Herken je je in de bovenstaande tekst? Dan zijn we op zoek naar jou!


Wat verwachten we van jou?

Leiden, coördineren en (mee) uitvoeren van acties ten behoeve van de verdere implementatie en het innoveren en doorontwikkeling van de medische hulpmiddelen business binnen Alcura. Dit houdt onder andere in:

  • Op basis van de strategie van Alcura en haar klanten (apotheken en zorgverzekeraars) verkennen van kansen voor verbeterde en vernieuwende concepten inzake medische hulpmiddelen en uitwerken van kansrijke commerciële ideeën in business case(s).
  • Fungeren als primair aanspreekpunt voor zakelijke klanten die gebruik maken de services van Alcura op het gebied van medische hulpmiddelen.
  • Organiseren, participeren en adviseren in tendertrajecten inzake medische hulpmiddelen.
  • (mee) Onderhandelen met zorgverzekeraars en leveranciers van medische hulpmiddelen.
  • Actief de waarde van de huidige en toekomstige dienstverlening onder de aandacht brengen van apotheken met wie wordt samengewerkt.
  • Opstellen van business cases en projectplannen ter uitvoering van goedgekeurde concepten en leiden van de implementatie en uitvoering.
  • Omschrijven en planmatig organiseren van de juiste werkprocessen en benodigde ICT ondersteuning ten behoeve van medische hulpmiddelen programma's, passend in de Alcura en Alliance Healthcare ICT infrastructuur.
  • (mee) Zorg dragen voor de efficiënte uitvoering van bestaande programma's
  • Onderhouden van relaties met de specifieke klantgroepen en stakeholders van Alcura
  • Werken op diverse locaties, waaronder 's-Hertogenbosch en Meppel

Interesse?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel én ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Reageer dan door jouw CV én motivatie te sturen middels de volgende button:

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen Erik Brouwer (HR business partner) op het telefoonnummer 06 43 06 84 54 of Rob van Ras (Head of Sales) op telefoonnummer 06 52 67 07 03

Alliance Healthcare Nederland is de partner bij uitstek voor de gehele farmaceutische zorgketen, van producent tot consument. Door onze unieke positie zijn we in staat de verschillende behoeftes van stakeholders binnen de keten te integreren en zo tot innovatieve oplossingen te komen. De gezondheid en het welbevinden van de klant vormen daarbij onze verbindende factor. Van onze medewerkers vragen wij continu anticiperen en meebewegen in een turbulente markt. Authenticiteit, initiatief en groei zijn onze sleutelfactoren voor succes.

Alliance Healthcare Nederland is onderdeel van Walgreens Boots Alliance (WBA), een wereldwijd actieve farmaceutisch gedreven onderneming die zich richt op gezondheid en welzijn. WBA is actief in meer dan 25 landen met 12.900 verkooppunten, heeft ongeveer 400.000 werknemers en beschikt over meer dan 340 farmaceutische distributiecentra die meer dan 180.000 apotheken en andere zorgverstrekkers bedienen.

In de Nederlandse organisatie werken ca. 1900 medewerkers bij Alliance Healthcare (groothandel), Boots apotheek (eigendomsapotheken), Alphega apotheek (franchise formule), Alcura / Alcura Apotheek (new business), Manufacturer Services, Spits apotheek (baxtering), Alloga (logistieke dienstverlening voor de farmaceutische industrie), Stephar (parallel import/ export farmaceutische producten) en PraQtijkPlus (franchise voor apotheekhoudende huisartsen).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!