Skip to content

Link to accessibility

Voor de afdeling Purchase in Krimpen aan den IJssel zijn wij op zoek naar een ambitieuze 

Administratief medewerker import/export
(40 uur per week)

Wat verwachten wij van jou?

Je ondersteunt de afdeling purchase management (generiek, spécialité en thuiszorg) bij het realiseren van het purchase- en categorybeleid en daarbij behorende doelstellingen. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

• Verzorgen/coördineren van werkzaamheden ter ondersteuning van het purchase- en assortimentsproces van de afdeling en de andere onderdelen van de keten. Denk hierbij aan voorbereiden van en zorgen voor verwerking van assortiments-, prijs- en margemutaties, alsmede de sturing hierop in de organisatie.
• Voorbereiden van onderhandelingen met leveranciers en totstandkoming van offertes door middel van het verzamelen en verwerken van relevante informatie.
• Verzorgen van cijfermatige analyses, beoordelen van uitkomsten en uitwerken van toelichting en/of adviezen.
• Volgen van afspraken, controleren en afhandelen financiële rapportages en aandragen van oplossingen bij afwijkingen.
• Verzorgen van interne en externe informatievoorziening (rapportages, productinformatie, marktinformatie etc.).

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een leergierige enthousiaste collega die het leuk vindt om samen met collega's aan vernieuwende aanpakken en daaraan gerelateerde commerciële doelen te werken. Jouw ambitie is een zelfstandige purchase-/categorymanagement professional te worden. Nu sta je al stevig in je schoenen, bent in staat zelfstandig en gestructureerd te werken, houdt van cijfermatige analyses en kunt daaraan bevindingen en conclusies te verbinden. Je hebt affiniteit met of zelfs al ervaring met de farmaceutische branche. Daarnaast beschik je over:

• HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur met een afgeronde commerciële HBO opleiding
• Minimaal 1 jaar relevante werkervaring
• Goede kennis van MS Office
• Cijfermatig inzicht en analytisch vermogen
• Commerciële feeling
• Goede communicatieve vaardigheden
• Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

Ben je geïnteresseerd?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel en ben je toe aan een (nieuwe) uitdaging? Reageer dan door jouw cv en motivatie te sturen middels de volgende sollicitatielink:

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Bas Blikkendaal (Head of Purchase) op telefoonnummer 06-52692359.

Over Alliance Healthcare

Alliance Healthcare Nederland is onderdeel van Walgreens Boots Alliance (WBA), een wereldwijd actieve farmaceutisch gedreven onderneming die zich richt op gezondheid en welzijn. WBA is actief in meer dan 25 landen met 12.900 verkooppunten, heeft ongeveer 370.000 werknemers en beschikt over meer dan 340 farmaceutische distributiecentra die meer dan 180.000 apotheken en andere zorgverstrekkers bedienen.

In de Nederlandse organisatie werken ca. 1900 medewerkers bij Alliance Healthcare (groothandel), Boots apotheek (eigendomsapotheken), Alphega apotheek (franchise formule), Alcura Apotheek (new business), Spits apotheek (baxtering), Alloga (logistieke dienstverlening voor de farmaceutische industrie), Stephar (parallel import/ export farmaceutische producten) en PraQtijkPlus (franchise voor apotheekhoudende huisartsen).

Meer informatie vind je op www.alliance-healthcare.nl, of op de partner websites; www.nl.boots.com, www.alcura-health.nl, www.alphega-apotheek.nl, www.alloga.nl, www.spitsbv.nl en www.praqtijkplus.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!